Magazin

Što GIG ekonomija donosi hrvatskim freelancerima?

HDNP predstavnica Karla Andrić sudjelovala je na 13. Međunarodnoj konferenciji o poduzetništvu Čovjek – najvažniji resurs današnjice. Zajedno s Ivanom Jurlinom iz Osijek Softwar Cityja, Matkom Katanecom iz Wolta te Nikolinom Radić iz Adecco agencije razgovarala je o trendovima u GIG ekonomij.

Na konferenciji se više od dvadeset predavača dotaklo teme jačanja motivacije zaposlenika, kao i korisnih alata za privlačenje kadrova u različitim područjima poslovanja. Također, govorilo se o problemima pronalaska djelatnika te ograničenjima kvota za zapošljavanje.

Konferenciju su organizirali Poduzetnički inkubator BIOS, Centar za poduzetništvo Osijek i Ekonomski fakultet u Osijeku.

Karla Andrić sa ostalim panelistima na panelu o GIG ekonomiji.

GIG ekonomija

Engleski naziv gig economy sastoji se od žargonizma gig, kojim se prvotno označavao glazbeni angažman (gaža) i imenice economy ʻekonomijaʼ. Naziv je stvoren početkom 2009. na vrhuncu ekonomske krize kad je nezaposlenost bila visoka. U hrvatskome se pojavljuje naziv gig ekonomija ili gig-ekonomija. Takva se ekonomija temelji se na tome da tvrtke za obavljanje nekih poslova zapošljava neovisne stručnjake (slobodnjake) na određeno, kratko vrijeme. Takvo zapošljavanje postaje sve popularnije jer je radna snaga sve mobilnija, posao se može obaviti s bilo kojega mjesta, a radnici mogu birati privremene poslove i projekate širom svijeta. Umjesto naziva gig(-)ekonomija u hrvatskome se standardnom jeziku preporučuje naziv ekonomija honorarnih poslova.

Izvor: bolje.hr